wtorek, 16 października 2018

Wspólnie dla Grocholic



Moi drodzy czwarty raz startuję w wyborach samorządowych do rady powiatu. Dzięki waszym głosom zasiadam w Radzie Powiatu od trzech kadencji. Znacie mnie doskonale. Grocholice traktowałem, traktuję i będę traktował jak mój dom, o który trzeba dbać bez względu na otaczającą nas rzeczywistość. Grocholice mają swoją historię, swój klimat, swoją tożsamość i swoją odrębność. Nie są lepsze czy gorsze są różne i wyjątkowe. I niech tak zostanie. Wszyscy którzy mnie znają wiedzą, że jestem konsekwentny w tym co robię. 



Nie stałem się działaczem społecznym dwa, trzy miesiące przed wyborami. Od ponad 23 lat aktywnie działam w Ochotniczej Straży Pożarnej w Grocholicach, będąc w latach 2006-2010 jej Prezesem. Jestem jednym z założycieli Klubu Sportowego „GROCHOLICE”, w życiu Klubu uczestniczyłem i uczestniczę nadal aktywnie. Byłem członkiem Społecznej Rady Muzeum w Bełchatowie W 2014 r. wspólnie z Darkiem Matyśkiewiczem wymyśliliśmy projekt pod nazwą „GROCHOLICE - Łączymy Pokolenia”, projekt który przetrwał 4 lata i obecnie jest realizowany przez Stowarzyszenie o tej samej nazwie. Wspólnie z członkami Stowarzyszenia staramy się zaproponować szereg działań i inicjatyw, które mają za zadanie – Łączyć Pokolenia i Mieszkańców, Łączyć a nie dzielić.
Z wykształcenia jestem historykiem. Wolny czas poświęcam na badanie historii regionu, w którym żyjemy. W ostatnim czasie aktywnie zajmuję się genealogią, badając historie ludzi i rodzin, które mieszkały w Grocholicach i Bełchatowie.
Od początku swojej ścieżki zawodowej związany byłem i jestem z instytucjami samorządowymi i administracją publiczną.
Pracownik PUP w Bełchatowie 2000 – 2001
Pracownik IPN oddział Łódź 2001 – 2005
Kierownik USC Bełchatów 2005 – 2010
Wicestarosta Bełchatowski 2010 – 2014
Zastępca Kierownika USC 2014 do chwili obecnej.

Z tym bagażem doświadczeń samorządowca i społecznika oraz pomysłami na przyszłość gotów jestem do dalszej pracy na rzecz mieszkańców Naszej Małej Ojczyzny.
Starając się o Wasze głosy chciałbym przybliżyć program wyborczy, który opracowałem ze szczególnym wyodrębnieniem Grocholic. Powstał on dzięki Wam. To liczne rozmowy z mieszkańcami odbyte w trakcie obecnej kadencji samorządu są przyczynkiem do powstania tego programu.

Zacznę od kwestii, na którą zwracają prawie wszyscy mieszkańcy czyli od poprawy i rozbudowy infrastruktury drogowej i chodnikowej w tej dzielnicy. Najważniejsze w tym obszarze w moim przekonaniu są:
- Rozpoczęcie budowy chodników w nowym osiedlu, po zakończeniu inwestycji gazyfikacji osiedla. Budowa ta w mojej ocenie powinna rozpocząć się po przeprowadzeniu wcześniejszych konsultacji z mieszkańcami osiedla,
- Remont ul. Zamoście od przejazdu kolejowego do granic miasta wraz z budową ścieżki rowerowej. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać o konieczności tej inwestycji, gdyż stan techniczny tej drogi mówiąc krótko zagraża bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego.
- Opracowanie koncepcji i projektu budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Piotrkowskiej do os. Binków,
- remont chodników wzdłuż ul. Częstochowskiej,
- współpraca z Gminą Bełchatów w zakresie przebudowy ul. Brzozowej i ul. Wichrowej,

Drugim z punktów moich propozycji jest kolejny etap urządzania terenów zielonych przy ul. Tkackiej, poprzez rozbudowę placu zabaw o obiekty dla dzieci starszych oraz elementy siłowni zewnętrznej, zagospodarowanie i uporządkowanie pozostałych terenów zielonych.

Trzeci punkt o realizację, którego będę zabiegał to opracowanie planów rozbudowy sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 5. Temat to niełatwy, drogi i czasochłonny, jednak jak pokazuje doświadczenie przebudowy I LO możliwy do realizacji.

Czwarty z punktów dotyczy rozbudowy i modernizacji budynku OSP Grocholice poprzez budowę dodatkowego garażu i profesjonalnej sali prób dla Miejskiej Orkiestry Dętej. Potrzeby lokalowe OSP to na ten moment dobudowa garażu dla średniego samochodu pożarniczego. Obecnie zajmowany garaż w tym momencie może zostać wykorzystany dla lekkiego samochodu ratowniczo-gasniczego oraz magazynu sprzętu ppoż. Ta rozbudowa może jednocześnie zostać połączona z powstaniem profesjonalnej sali prób dla orkiestry dętej, której takie pomieszczenie po 10 latach od reaktywacji po prostu się należy.

Piąty punkt to renowacja parku przy ul. Częstochowskiej oraz terenów zielonych przy kościele. Zgłaszany przez nas już dwukrotnie projekt do budżetu obywatelskiego niestety przepadł w głosowaniach. Realizacja tego punktu i powstanie miejsca koncertowego z prawdziwego zdarzenia, z zadaszoną sceną, ławeczkami i miejscem do rekreacji może służyć mieszkańcom Grocholic i Bełchatowa przez długie lata.

O szóstym punkcie napisze najmniej. Systematyczne wspieranie organizacji pozarządowych działających na terenie Grocholic pozwoli na wzbogacanie oferty kulturalnej, sportowej, turystycznej i historycznej dla Nas wszystkich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz