poniedziałek, 9 września 2013

W pierwszą sobotę września tak jak każdego roku miałem możliwość wzięcia udziału w uroczystościach upamiętniających BOHATERÓW walk o Góry Borowskie. Miałem możliwość i z niej skorzystałem. Biorę udział w tych uroczystości już ponad 30 lat i obsewuję jak zmieniają się ich otoczka i przebieg. Niestety obserwuję też i zauważam, niewielką liczbę uczestników tych spotkań. Z dumą mogę powiedzieć, że zawsze uczestniczą w nich uczniowie szkoły w Grocholicach, Strażacy Ochotnicy i Orkiestra z Grocholic oraz mieszkańcy tej najstarszej bełchatowskiej dzielnicy. Uroczystości te organizowane niegdyś przez Grocholską parafię, mieszkańców Grocholic i żyjących uczestników walk wrześniowych przyciągała niegdyś tłumy, które ledwo mieściły się na Grocholskim cmentarzu. Teraz oprócz wymienionych grup oraz przedstawicieli samorządów Bełchatowa, Sandomierza i Woli Krzysztoporskiej jako organizatorów, wyliczyć można uczestniczących niejako z obowiązku reprezentantów bełchatowskich szkół oraz formacji politycznych wszystkich barw. Czy nam mieszkańcom Bełchatowa, patriotom i Polakom brak już energii i zaangażowania, potrzebnych do oddania hołdu tym, którzy walczyli o NASZĄ czyli MOJĄ i TWOJĄ Polskę? Przecież to my jako rodzice, dziadkowie, wujkowie, ciocie i nauczyciele powinniśmy przekazywać dzieciom i młodzieży pamięć o naszej historii i ukazywać wzorce godne do naśladowania. A czy takie żywe lekcjie historii nie są najlepsze, czy takie spotkania nie powinny temu właśnie służyć?

  Darek Matyśkiewicz na swoim blogu (TUTAJ) zadaje pytanie:
"czy my jako mieszkańcy jesteśmy w stanie powiedzieć im (obrońcom Gór Borowskich) dziękujemy i pamiętamy?"
a ja dołożę jeszcze jedno:
Czy to nie na nas spoczywa obowiązek dbania o naszą historię i  tożsamość?

Celebrujmy takie uroczystości i dawajmy świadectwo młodemu pokoleniu. Na portalach społecznościowych widzę coraz częściej chwalących się Byłem, Brałem udział zarówno w Grocholicach jak i na Borowskiej Górze, fajnie ale nie poprzestawajmy na tym. Na kolejne takie uroczystości starajmy się zapraszać naszych znajomych i zachęcać młodzież do udziału w nich.
Więcej o uroczystościach TUTAJ

ps.
A ja jak dawniej polecam do posłuchania kawałek, który kojarzy mi się z Polskimi Bohaterami Września 1939 r.: Sabaton - 40:1- Polskie napisy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz